ڳولا جو سفر

ناانصافي، ظلم، بک، بدحالي ۽ جهالت واري معاشري ۾ معاشي ۽ سماجي محرومين جا شڪار ويچارا سادا، اٻوجھ ۽ مسڪين ماڻهو سدائين پنهنجن دردن جي درمان خاطر يا ته ڪنهن معجزي جا منتظر رهندا آهن يا وري ڪنهن الهامي مسيحا جا. اهڙا ماڻهو ڪنهن پير جا سڀ کان آسان شڪار هوندا آهن

انهن جي چڪر ۾ جو ڦاٿو تنهن جو سولائي سان جند ڇڏائڻ ممڪن ئي ڪونهي. هي مذهبن کان به وڌيڪ خطرناڪ ثابت ٿي آهي. مذهب جيڪڏهن نشو آهي ته هي نفسياتي مرض آهي. اهڙا پير فقير ڪچهرين جا وڏا ڪوڏيا هوندا آهن. حوالن ۾ خدو ڪليري کي به مات آهي

درويشي گفتگو سدائين سحر طاري ڪري ڇڏيندڙ هوندي آهي. صوفي حلقن جون ڪچهريون نقاب پهريل عرب ڊانسر جيان هميشه دلفريب، ڌيان ڇڪائيندڙ ۽ پرتجسس هونديون آهن. انهن جون ڳالهيون، قصا، ڪهاڻيون ڀيدن جو مجسمو هونديون آهين جيڪي ماڻهن لاءِ پرڪشش بنجي وينديون آهن ۽ هو نه چاهيندي به انهن جي آسيب جو شڪار بنجي ويندا آهن. هي فن ڪن کي سندن عقيدتمند ته ڪن کي باقائده ڪنهن صوفي سلسلي جو پيروڪار بنائي ڇڏيندو آهي

ڳولا جو سفر ڪنهن جاسوسي ناول کان گھٽ پرتجسس ناهي هوندو

خانگاه ۾ بخمل جي بستري واري مسند تي نرم وهاڻن سان ٽيڪ ڏيئي ويٺل مرشد سائين جي ڳاله هميشه مبهم، الجھيل ۽ گھڻ رخي هوندي آهي . اهو ئي سندس سڀ کان وڏو گر آهي جنهن سبب هر مريد توڻي عقيدتمند سندس گفتگو منجهان خودساخته مطلب ٺاهي پيو سرور وٺندو آهي

ڇو جو کين اهو ئي ٻڌايو ويندو آهي ته مرشد دلين جا راز ڄاڻي ٿو ۽ وقتن فوقتن اڻ سڌي طرح ۽ اشارن ۾ مريدن تي پنهنجي فيض جا بي بها خزانا پيو لٽائيندو آهي هاڻي اهو مريد مٿان آهي ته هو ڪيترو ٿو پرائي

اهو ئي سبب آهي جو مريدن جو خيال ڪڏهن به ان طرف نه ويندو آهي ته جي مرشد ايترو ئي بااختيار ۽ مهربان آهي ته سندن مسئلن تي اشارن ۽ اڌ اکري ۾ ڇو ڳالهائيندو آهي ؟ ۽ کين فيض هميشه اڻ سڌي طرح ئي ڇو بخشيندو آهي؟ سڌو سئون ڇونه !؟

پير جي پيرن آڏو ادب سان جھڪيل ڪنڌ واري هر شخص کي لڳندو آهي ته مرشد اڻسڌي طرح ساڻس ئي مخاطب آهي ۽ هر ڀيري سندن عقيدت ۾ اڳ کان وڌيڪ اضافو ٿيندو ويندو آهي ۽ سندن عقل تي عقيدت جا تهن مٿان تهه چڙهندا رهن ٿا. عقيدن جي اهڙي ريت پيدا ٿيل پختگي مريدن جي ذهنن کي سن ڪري، عقل ۽ شعور جا سڀ تاڪ بند ڪري کين مرشد جو بيوس باندي ڇڏيندي آهي

۽ يقينن ذهني غلامي جسماني غلامي کان وڌيڪ خراب ۽ خطرناڪ هوندي آهي

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s